Aanpak Managed Services SAP S/4HANA Cloud, Public Edition

Aanpak Managed Services

SAP S/4HANA Cloud, Public Edition

Assessment > Implementatie > Managed Services 

Managed Services voor SAP S/4HANA Cloud, Public Cloud

Wat kan je verwachten van Scheer Managed Services voor SAP S/4HANA Cloud, Public Edition?

De Managed Services voor SAP S/4HANA Cloud, Public Edition zijn gericht op ondersteuning van het gebruik van de SAP S/4HANA oplossingen binnen uw bedrijf.  Na een implementatie ontstaat er vaak een vaciuum:

  • De implementatie partner is gereed met zijn taken en niet meer aanwezig
  • De key users zijn druk met de business om supportvragen en upgrades nader te onderzoeken
  •  SAP support is beperkt tot het product en kent de business details niet
  • IT is nauwelijks betrokken en kent de applicatie feitelijk niet inhoudelijk

Onze Managed Services geven ondersteuning na of tussen de implementatietrajecten met de inzet van onze experts.  Als actieve Implementatiepartner breiden wij met ieder project onze kennis en ervaring verder uit. Onze consultants zijn gecertificeerd in de verschillende modules en volgen voor iedere release de benodigde stay-current training. Het zijn deze consultants die wij inzetten voor de Managed Services om een uw bedrijf verder te ondersteunen.

Scheer Managed Services SAP S/4HANA Cloud, Public Edition

Welke diensten worden vanuit Managed Services geleverd?

De invulling van onze Managed Services is altijd maatwerk en kan aangepast worden aan de behoefte van uw organisatie. Het gaat in ieder geval verder dan Product support.  Onze Managed Services kunnen zowel reactief als proactief worden ingezet.  Hierbij ontzorgen wij uw organisatie door SAP S/4HANA Cloud, Public Edition qua performance, loggings en upgrades te volgen en adequaat acties te ondernemen. 


Focus op Operations

Aanvullende applicatie support: Onze solution- en procesexperts zullen uw medewerkers ondersteunen met issues rondom de inzet of de werking van de applicatie. Wij vervullen ook vaak de rol van kern-gebruiker namens de klant richting  SAP Product Support.


Opzetten en onderhouden van een Center of Expertise: Op basis van uw korte of lange termijnplanning kan gekeken worden naar de opzet en opbouw van een center of expertise om kennis en ervaring te borgen en ervoor te zorgen dat uw organisatie de juiste ondersteuning krijgt.


Ontzorgen bij de halfjaarlijkse release updates: De release updates met nieuwe- en aangepaste functies zullen geanalyseerd worden en worden voorbereid voor een constructieve test en acceptatietraject waarna ze in productie worden genomen.


Het onderhouden van de Intelligent Enterprise. Het voorbereiden en doorvoeren van verdere innovaties is de kracht van SAP S/4HANA Cloud, Public Edition. Deze SaaS-ERP kan zorgen voor een continue verbeter en optimalisatieproces.  Denk aan KPI's, Dashboard maar ook de inzet van Machine Learning, Artificial Intelligence en Robotic Process Automation, zijn zaken die stap voor stap binnen de processen kunnen worden ingezet voor een verbeterde uitvoering.


Focus op IT Business Support

Data Management:  Ondersteuning op het gebied van Data Management Governance
  • Rollen en autorisaties
  • Master Data Management
  • Data Lifecycle Management
  • Data Compliance & Reporting

Integraties: Ondersteuning met het uitwerken en realiseren van benodigde Integraties via het SAP Business Technology Platform 


Extensibility: Ondersteuning met het uitwerken van uitbreidingen

  • In-App
  • Developer
  • Side-by-Side extensies

Cloud Application Lifecycle Management: Ondersteuning met Cloud Application Lifecycle Management (CALM)

  • Monitoren Business Processen,
  • Monitoren en verbeteren van de Performance,
  • Monitoren van Integrations,
  • Volgen en zorgdragen voor een goede "System Health"
  • Opzetten  en onderhouden van Job Automations 

Onze diensten voor SAP SaaS ERP

Discovery Assessment

Assessment
SAP SaaS ERP

Implementation(s)

Implementatie
SAP S/4HANA Cloud, Public Edition

Managed Services

Managed Services 
SAP S/4HANA Cloud, Public Edition