Technical Service solution met SAP S/4HANA Cloud

Technical Services oplossing 

met SAP S/4HANA Cloud 

een snelle, veilige en flexibele SAP Cloud ERP oplossing

Technical Services met SAP Business ByDesign

Creëer uw Intelligente Enterprise voor Technical Services

Technische diensten en de ontwrichtende digitale economie


Technische dienstverleners evolueren van business modellen zoals service solution, subscription, outcome-based, knowledge as a service, en ‘anything-as-a-service’ models.


Onderscheid producten en diensten: Traditioneel model van het aanbieden van producten en diensten, Time & Materials projecten als afzonderlijke aanbiedingen.


Bundels van Producten & Diensten:  Voorzie klanten van configureerbare, aanpasbare en gepersonaliseerde oplossingen.


Overgang naar abonnementen: Bieden van kennis als een dienst en waardetoevoegende abonnementen voor diensten en software gebaseerde aanbiedingen, met terugkerende en op gebruik gebaseerde facturering


Servitization - Geavanceerde resultaat gebaseerde en 'Anything-as-a-service' modellen: Bied abonnementen aan die apparatuur, software en allerlei diensten combineren. Bied nieuwe benaderingen voor de prijs en levering van diensten op basis van flexibele resultaten.

Scheer ondersteunt u met SAP S/4HANA Cloud verbeterde end-to-end (E2E) business scenario's om strategische prioriteiten van het werken in een digitale omgeving voor uw Technical Services  te realiseren.

Strategieën voor technische dienstverleners om te werken als intelligente ondernemingen


Resultaatgerichte - Outcome based Engagements - afspraken: 


  • Innovatieve bedrijfsmodellen;
  • Diepgaande inzichten die in de hele waardeketen worden gebruikt om meetbare resultaten te leveren;
  •  Gestuurde, vereenvoudigde en geautomatiseerde processen die zijn ingebed in gedigitaliseerde expertise en AI;
  • Toenemend percentage inkomsten uit data-intensieve diensten;
  • Gepersonaliseerde klant-aanbiedingen;

Knowledge as a service: 

  • Meer diensten innovatie door vervagende industriegrenzen;
  • Digitale diensten en producten van hoge waarde mogelijk maken op een anytime/anywhere-basis, waardoor langdurige klantrelaties ontstaan;
  • Meer waarde leveren tegen lage of geen incrementele kosten;
  • De vraag te vergroten naar meer diensten en producten die gebundeld worden met uw loyale klanten;
  • Naadloos de beste klantervaring leveren


Link voor de visie van SAP en Intelligent Enterprises

Technical Services End-to-End Business Functies

Strategische prioriteiten voor technische diensten

Inzetten van Solution Orders

Het nieuwe proces voor orderbeheer voor oplossingen in versie 2105 van SAP S/4HANA Cloud stelt bedrijven nu in staat om producten, diensten en abonnementen in één order te verkopen, geïntegreerd in het order-to-cash proces met behulp van de nieuwste technologische innovaties.


Abonnementen en pay-per-use-modellen worden ontworpen en beheerd in SAP Subscription Billing-oplossing, een schaalbare en cloud-native oplossing op SAP Business Technology Platform (SAP BTP), die van nature is geïntegreerd in het orderbeheerproces van de oplossing.


 De Solution Order integreert met de professionele diensten functionaliteit in SAP S/4HANA Cloud. Hierdoor kunnen bedrijven gebundelde oplossingen verkopen, zoals een point-of-sale-oplossing inclusief hardware, field services, onderhoudsovereenkomsten, software-abonnementen en een uitrolproject in één geïntegreerd orderbeheerproces.

Business Flows - Details

Lead to Cash - Focus op klanten 
Source to Pay: Focus op inkopen 
Design to Operate: Focus op producten 
Recruit-to-Retire: Focus op medewerkers 

Subscription Business

  • Services aanbieden op basis van abonnementsbedrijfsmodellen (B2B of B2C)
  •  Innoveren/Transformeren in een Alles-als-een-Dienst leverancier b.v. Product-als-een-Dienst, Software-als-een-Dienst;
  • Creëer meerdere  prijs-elementen, bijvoorbeeld  terugkerende basisvergoeding, pay-per-use kosten;

Uitdagingen

  • Subscription lifecycle managemen;
  • Subscription product- en tariefplan modellering met meerdere prijselementen (eenmalig, terugkerend, op gebruik gebaseerd);
  • Snelle time-2-market en idee-2-cash;
  • Beheer van gebruiksgegevens voor pay-per-use-modellen;

Solution Business

  • Innovatie van het bedrijfsmodel;
  • Een holistische oplossing bieden aan de klant;
  • Bundelen van verschillende aanbiedingen;

Uitdagingen

  • Eén bestelling en bundeling van verschillende soorten aanbiedingen;
  • Voortgangscontrole voor orderitems;
  • Convergente facturatie (één factuur);
Technical Services Business Models

Mogelijkheden voor Abonnementen

  • Snel ontwerpen en verkopen van oplossingen die fysieke goederen, diensten en abonnementen bevatten:
     - Gecombineerd in één order
     - Ondersteuning van complexe prijsmodellen
  • Holistische order orkestratie van alle orderitems voor oplossingen;
  • Voortgangsmonitor voor Solution Orders met afhandeling van situaties;
  • Afhandeling van fysieke goederen;
  • Integratie in Field Service Management
  • Levenscyclusbeheer van abonnementen en servicecontracten;
  • Beoordeling en doorbelasting op basis van gebruik;
  • Eén factuur voor de volledige oplossing met verkoopfacturering;
  • Geïntegreerde financiële afhandeling voor alle orderitems van de oplossing;
  • Event-based Revenue Recognition;
  • Marge-overzicht op verschillende granulariteitsniveaus

SAP S/4HANA Cloud

Subscription Business met SAP S/4HANA Cloud

SAP S/4HANA

Cloud

  • Order to cash
  • Finance
  • Sales
  • Projects

SAP Ariba

Solution

  • Source-to-Pay proces

SAP Commerce Cloud

    • Omni channel commerce

SAP CPQ

Solution

  • Advanced Service 

Bekijk Business Process 

Scope Details 

Solution Orders - Opties binnen uw bedrijfsvoering

  • Object verkopen
  • Installeren van het Object
  • Garantie op het Object
  • Abonnement op Digital Asset

Solution Orders beheren: Ontwikkel nieuwe bedrijfsmodellen op basis van oplossingsaanbiedingen om u te onderscheiden van uw concurrenten;


Abonnementen beheren: Verkennen van nieuwe businessmodellen waaronder abonnementen en pay-per-use aanbiedingen om klanten hiervoor op verschillende manieren te factureren;


Facturering van Solution Order: Factureringsgegevens uit verschillende bronnen (orders, contracten, leveringen, externe gegevens) eenvoudig combineren tot één factuur


Revenue Recognition: Automatiseer omzetherkenning en margeanalyse voor oplossingsorders ter ondersteuning van een vereenvoudigde periode-afsluiting;


Analyse van marges: Analyseer inkomsten en kosten per solution order ter ondersteuning van het matching principe tussen inkomsten en kosten zonder extra verrekening in controlling;


Self-Service Bill Payment: Self-service bill payment portals verlagen de kosten voor het innen van inkomsten.

Solution Orders - End-to-Ends SAP S/4HANA voor Technical Services

Customer Reference Stories - SAP S/4HANA

null

SAP S/4HANA CLOUD

Laten we eens praten over uw uitdagingen

Ontmoet onze experts en krijg inzicht in onze procesgerichte aanpak voor Technical Services

Your information is safe with us
arrow_drop_up arrow_drop_down