Technische diensten en de ontwrichtende digitale economie
Technische dienstverleners evolueren van business modellen zoals service solution, subscription, outcome-based, knowledge as a service, en ‘anything-as-a-service’ models.
Onderscheid producten en diensten: Traditioneel model van het aanbieden van producten en diensten, Time & Materials projecten als afzonderlijke aanbiedingen.
Bundels van Producten & Diensten: Voorzie klanten van configureerbare, aanpasbare en gepersonaliseerde oplossingen.
Overgang naar abonnementen: Bieden van kennis als een dienst en waardetoevoegende abonnementen voor diensten en software gebaseerde aanbiedingen, met terugkerende en op gebruik gebaseerde facturering
Servitization - Geavanceerde resultaat gebaseerde en 'Anything-as-a-service' modellen: Bied abonnementen aan die apparatuur, software en allerlei diensten combineren. Bied nieuwe benaderingen voor de prijs en levering van diensten op basis van flexibele resultaten.
Scheer ondersteunt u met SAP S/4HANA Cloud verbeterde end-to-end (E2E) business scenario's om strategische prioriteiten van het werken in een digitale omgeving voor uw Technical Services te realiseren.
Strategieën voor technische dienstverleners om te werken als intelligente ondernemingen
Resultaatgerichte - Outcome based Engagements - afspraken:
- Innovatieve bedrijfsmodellen;
- Diepgaande inzichten die in de hele waardeketen worden gebruikt om meetbare resultaten te leveren;
- Gestuurde, vereenvoudigde en geautomatiseerde processen die zijn ingebed in gedigitaliseerde expertise en AI;
- Toenemend percentage inkomsten uit data-intensieve diensten;
- Gepersonaliseerde klant-aanbiedingen;
Knowledge as a service:
- Meer diensten innovatie door vervagende industriegrenzen;
- Digitale diensten en producten van hoge waarde mogelijk maken op een anytime/anywhere-basis, waardoor langdurige klantrelaties ontstaan;
- Meer waarde leveren tegen lage of geen incrementele kosten;
- De vraag te vergroten naar meer diensten en producten die gebundeld worden met uw loyale klanten;
- Naadloos de beste klantervaring leveren
Link voor de visie van SAP en Intelligent Enterprises